دانلود رایگان سمفونی مردگان یکی از شاهکارهای ادبیات معاصر ایران به شمار می رود، کتاب سمفونی مردگان pdf اثر استاد عباس معروفی، روایتی است پر از احساسات عمیق و تلاطم‌ های درونی انسان‌ ها که در سال 1368 شمسی در ایران منتشر شد، رمان سمفونی مردگان زندگی یک خانواده ایرانی در دوران پهلوی دوم را به تصویر می‌ کشد.

جملات زیبای رمان سمفونی مردگان:
“من خوب میدانم که زندگی یکسر صحنه بازیی است… من خوب میدانم…. اما این را بدان که همه برای بازی های حقیر افریده نشده اند…. به روزهای اندوهباری بیاندیش… به یاد داشته باش…. که روزها و لحظه ها هیچگاه دیگر باز نمی گردند… به زمان بیاندیش… و شبخوان ظالمانه زمان… زمستانی طولانی و سختی در پیش خواهیم داشت… زمستانی که از یاد نخواهد رفت…. دیگر چه میتوان گفت… جز اینکه لباس های زمستانی ات را فراموش نکن….” صفحه 251

درباره و خلاصه سمفونی مردگان
می توان “خلاصه سمفونی مردگان” را داستان زندگی خانواده‌ اردبیلی روایت کرد که تحت تأثیر جنگ جهانی دوم و تحولات اجتماعی و سیاسی در ایران قرار گرفته اند. محور اصلی داستان، زندگی آیدین، جوانی با استعداد و شاعرانه می باشد که در تقابل با پدر سخت‌ گیر و سنتی‌ اش در سال 1313 تا 1355 قرار می‌ گیرد. روایت چندگانه و دیدگاه‌ های مختلف شخصیت‌ ها، داستان را به سمفونی‌ ای از صداها و احساسات تبدیل می‌ کند.